Maximale score voor Volvo Trucks in veiligheidstest van Euro NCAP
De Europese consumententestorganisatie Euro NCAP heeft voor… Lees meer
De Renault Trucks E-Tech T en C zijn nu beschikbaar voor pre-order bij de Renault Trucks-dealers in Europa. Transporteurs die een 100% elektrische vrachtwagen uit het zware gamma willen aanschaffen, kunnen nu al de eerste beschikbare productieslots reserveren. De productie van de Renault Trucks E-Tech T en C start eind 2023 in de fabriek in Bourg-en-Bresse.
Om aan de talrijke eisen van het regionale transport en de (stedelijke) constructie te voldoen, kunnen de Renault Trucks E-Tech T en C besteld worden met twee of drie elektromotoren met een gezamenlijk vermogen tot 490 kW.
Er is een ruime keuze aan tractieaccus: de Renault Trucks E-Tech T en C kunnen worden uitgerust met vier tot zes lithium-ion accu’s met een vermogen van 390 tot 540 kWh. De accu’s kunnen volledig worden opgeladen via wisselstroom tot 43 kW of via gelijkstroom tot 250 kW. Deze trucks kunnen tot 300 km afleggen met één lading en tot 500 km met een tussenliggende oplaadsessie van een uur (250 kW).
De accucellen en -modules worden geleverd door Samsung SDI en ze worden geassembleerd in Gent, België, in een fabriek van de Volvo Group, waar Renault Trucks deel van uitmaakt.
Bekijk alle Renault TrucksOm zich gemakkelijk aan elk type carrosserie en dus aan elk type inzet aan te passen, kunnen de Renault Trucks E-Tech T en C worden uitgerust met drie soorten Power Take-off (PTO): elektrisch, elektromechanisch of op de versnellingsbak. De Renault Trucks E-Tech T en C, met een totaal toelaatbaar gewicht van 44 ton GWV, kunnen worden besteld als 4x2 en 6x2 trekkers, met een Sleeper Cab (lange en hoge cabine) en een wielbasis van 3.900 mm. Als bakwagen uitvoering zijn ze verkrijgbaar als 4x2, 6x2 en 8x4 tridem, met korte of lange cabine en keuze uit elf wielbasissen, variërend van 3.900 tot 6.700 mm.
Voor een probleemloze werking en optimale prestaties beschikken de Renault Trucks E-Tech T en C modellen over een compleet aanbod aan services. Zij kunnen met name profiteren van het voorspellende onderhoudscontract Start & Drive Predict, dat de conditie van de accu’s en slijtageonderdelen controleert, onverwachte stilstand van het voertuig voorkomt en het mogelijk maakt de onderhoudswerkzaamheden te groeperen en te optimaliseren. De Renault Trucks E-Tech T en C zijn uitgerust met Optifleet, een softwarepakket voor wagenparkbeheer waarmee chauffeurs hun ritten kunnen plannen, taken op afstand aan chauffeurs kunnen worden toegewezen, klanten kunnen worden geïnformeerd over de locatie van het voertuig en het laadniveau van de accu’s in real time kan worden gecontroleerd om zo het energieverbruik te optimaliseren.
De Renault Trucks E-Tech T en C vormen een integraal onderdeel van een compleet ecosysteem voor het koolstofvrij maken van het transport dat door de fabrikant wordt aangeboden en dat bestaat uit een ondersteuning op maat voor transportbedrijven bij hun energietransitie, van het onderzoeken en analyseren van hun behoeften tot het toezicht houden op de implementatie en de exploitatie. Deze analyse omvat de Range Simulator tool, waarmee de experts van Renault Trucks het verbruik van het voertuig zo goed mogelijk kunnen analyseren, rekening houdend met de GPS-route, de weersomstandigheden, het laadvermogen en het gebruik van hulpmiddelen.
De Europese consumententestorganisatie Euro NCAP heeft voor… Lees meer
Sinds juli 2024 moeten alle nieuwe voertuigen die in de Europese Unie worden verkocht,… Lees meer
Sinds juli 2024 moeten alle nieuwe trucks die in de Europese Unie worden verkocht, voldoen… Lees meer