Volvo FMX 8x4 tridem voor Woudenberg

Woudenberg B.V. uit Renkum heeft onlangs een Volvo FMX 8x4 tridem in gebruik genomen. De truck wordt voornamelijk ingezet voor de wegenbouw en het vervoer van houtsnippers. Het voertuig werd geleverd door Volvo Trucks-dealer Harbers Trucks.
Nieuws | 05-06-2014

Woudenberg B.V. uit Renkum heeft onlangs een Volvo FMX 8x4 tridem in gebruik genomen. De truck wordt voornamelijk ingezet voor de wegenbouw en het vervoer van houtsnippers. Het voertuig werd geleverd door Volvo Trucks-dealer Harbers Trucks.

Recent nam Woudenberg B.V. ook een Volvo FH 6x2 bakwagen in ontvangst. Het totaal aantal Volvo-trucks in het wagenpark van Woudenberg komt daarmee op 8 stuks.

Korte draaicirkel
De Volvo FMX met 460 pk is voorzien van Volvo’s automatisch schakelende versnellingsbak I-Shift. “De I-Shift schakelt heel makkelijk en soepel. Om het laadvermogen zo goed mogelijk te benutten in combinatie met een korte draaicirkel, is de keuze gevallen op een Volvo FMX 460 8x4 tridem chassis met een 10 tons vooras en een gestuurde en liftbare naloopas. Dit blijkt voor ons werk de ideale truck”, vertelt Coen van Woudenberg, directeur van Woudenberg B.V.

De Volvo FMX is voorzien van een Palfinger Epsilon recyclingkraan met radiografische afstandsbediening en hoogstaplateau. De containerafzet installatie is van het merk Transcom en heeft een 28 tons kettingsysteem met telescoopcilinders, elektrische uitklapbumper en een RVS opbergkist met kettingbak.

Woudenberg B.V.
Van Woudenberg B.V. verzorgt voor zowel particulieren als bedrijven het transport van goederen over de weg, de handel in goederen en het inzamelen, sorteren, bewerken en afvoeren van afvalstoffen. Het bedrijf werd in 1966 opgericht en is momenteel in handen van de tweede generatie onder leiding van Coen van Woudenberg. Maatschappelijk verantwoord ondernemen staat bij Woudenberg hoog in het vaandel.

Nieuws

Volvo Trucks biedt zelfrijdende transportoplossing voor Brønnøy Kalk AS

Volvo Trucks is een baanbrekende overeenkomst aangegaan met Brønnøy Kalk AS in Noorwegen om… Lees meer

Duitsland schrapt komende twee jaar Maut voor LNG-trucks

Voor transporteurs die rijden op Duitsland is het nog interessanter geworden om over te stappen… Lees meer

“Iedereen moet dit werk kunnen doen”

Het chauffeurstekort groeit. Steeds meer transportbedrijven kunnen de toenemende vraag naar… Lees meer