BPM-vrijstelling voor bestelauto’s verdwijnt: wat betekent dit?
3 vragen en antwoorden over het verdwijnen van de BPM-vrijstelling.
Lees meerVolvo Trucks Nederland heeft een veiligheidstraining ontwikkeld waarbij chauffeurs naast een theoretisch deel ook praktisch aan de slag gaan. Het is een nieuwe veiligheidsgeoriënteerde training voor de verplichte nascholing van beroepschauffeurs (CCV type U25 Rij-optimalisatie I). De training telt voor 7 theorie uren in het kader van de Code 95.
De training is verdeeld in een theorie en praktijkgedeelte. In het praktijkgedeelte krijgen chauffeurs de gelegenheid om met een distributietruck te manoeuvreren en voeren ze praktijkopdrachten uit. Met name de combinatie van praktijk en de op stads- en regionaal verkeer toegespitste theorie maakt het voor chauffeurs leuker dan alleen maar theorie. Het gaat dan vooral om het inschatten van risicovolle situaties, vergroting van het veiligheidsbewustzijn, toepassen van veiligheidstechnieken en omgang met de techniek van de distributie truck.
Het theorieprogramma
Het praktijkprogramma
De tweedeling tussen theorie en praktijk is niet alleen afwisselend voor de chauffeur maar komt bovenal het effect van de training ten goede. Per dag kunnen maximaal 16 chauffeurs worden getraind op een overeen te komen locatie. Er wordt dan getraind door twee Volvo-instructeurs.
3 vragen en antwoorden over het verdwijnen van de BPM-vrijstelling.
Lees meerVolvo schaalt op met serieproductie elektrische trucks in Gent.
Lees meerRenault Trucks voegt een nieuwe, lichte bedrijfswagen toe aan zijn assortiment: de Renault… Lees meer