BPM-vrijstelling voor bestelauto’s verdwijnt: wat betekent dit?
3 vragen en antwoorden over het verdwijnen van de BPM-vrijstelling.
Lees meer
Door de aanhanger pulserend af te remmen, wordt de voertuigcombinatie als het ware uitgerekt en neemt het gevaar af. Het systeem kan automatisch worden geactiveerd in risicovolle situaties, bij snelheden tot 50 km/u. Het zorgt ervoor dat de chauffeur ondersteund wordt en dat het risico op een ongeval daadwerkelijk wordt verminderd.
De strekrem kunt u zien als de heruitvinding van de trailerrem. Als u de handle van de motorrembediening naar u toe toetrekt, kunt u alleen met de trailerassen remmen en zodoende de combinatie strekken als dat nodig is. Het is daarmee een echte veiligheidsvoorziening. De rem kan alleen worden ingeschakeld bij snelheden onder de 50 km/u, daarna wordt deze automatisch uitgeschakeld. Verder wordt maximaal 40% van het maximale remvermogen gebruikt. In stand 3 wordt maximaal 2,8 bar druk doorgegeven, in stand 1 slechts 1,2 bar. De druk is niet constant maar heeft een frequentie van 1 hertz. In de regel blijkt dit voldoende om scharen te voorkomen.
3 vragen en antwoorden over het verdwijnen van de BPM-vrijstelling.
Lees meerVolvo schaalt op met serieproductie elektrische trucks in Gent.
Lees meerRenault Trucks voegt een nieuwe, lichte bedrijfswagen toe aan zijn assortiment: de Renault… Lees meer