Pech onderweg verleden tijd voor Volvo-trucks

Ongeplande stilstand is een belangrijke kostenpost voor transportbedrijven. Volvo Trucks heeft zich ten doel gesteld ongeplande stilstand te voorkomen. Door middel van een ingebouwde communicatie-unit kan de truck op afstand worden uitgelezen en kunnen eventuele problemen vroegtijdig worden gesignaleerd. Pech onderweg lijkt hiermee voor Volvo-trucks tot het verleden te behoren.
Nieuws | 15-09-2014

Ongeplande stilstand is een belangrijke kostenpost voor transportbedrijven. Volvo Trucks heeft zich ten doel gesteld ongeplande stilstand te voorkomen. Door middel van een ingebouwde communicatie-unit kan de truck op afstand worden uitgelezen en kunnen eventuele problemen vroegtijdig worden gesignaleerd. Pech onderweg lijkt hiermee voor Volvo-trucks tot het verleden te behoren.

“Ongeplande stilstand is een groot probleem voor transportondernemers en vormt een niet onbelangrijk deel van de operationele kosten. Uit Europees onderzoek blijkt dat een groot deel van onze klanten geen goed inzicht heeft in deze kosten”, verklaart Rob van Dormolen, Director Commercial After Sales bij Volvo Trucks Nederland.

Klanten met een nieuwe Volvo FH of FM én een Volvo Gold contract kunnen nu profiteren van 100% beschikbaarheid en daarmee ongeplande stilstand voorkomen. Deze trucks zijn standaard uitgerust met de geavanceerde communicatie-eenheid TGW oftewel TelematicGateWay, die continu waakt over essentiële onderdelen van de truck. Daardoor is het mogelijk proactief een reparatie te plannen en ongeplande stilstand te voorkomen.

“Volvo Trucks-dealers hebben de mogelijkheid om de truck tussen de geplande onderhoudsmomenten te volgen. Cruciale slijtage delen zoals remvoeringen, koppelingsplaat en bijvoorbeeld de actuele conditie van het luchtdrogerfilter of de accu's zijn daardoor continu inzichtelijk. Indien de standtijd van deze onderdelen niet voldoende is om het volgende geplande servicemoment te halen, dan wordt direct contact opgenomen om de truck kort uit te plannen op een moment dat de klant het beste uitkomt. Dat leidt tot een efficiënter werkplaatsbezoek en een hogere beschikbaarheid van de truck”, verklaart Rob van Dormolen.

Nu de werkplaats kan zien wat de werkelijke slijtage is, kan de volgende vervanging indien nodig worden vervroegd of naar achteren worden geschoven. Dit voorkomt overbodige bezoeken aan de werkplaats waardoor de beschikbaarheid van de truck toeneemt. Omdat de werkplaats voortdurend op de hoogte is van de conditie van de truck en de storingscodes van te voren kan aflezen, kan een werkplaatsbezoek  bovendien efficiënter worden voorbereid en sneller worden uitgevoerd.

“Wij verwachten hiermee op korte termijn de kosten voor ongeplande stilstand van onze klanten drastisch te verlagen. Onze visie voor de komende jaren is zelfs om ongeplande stilstand helemaal te voorkomen. Pech onderweg behoort daarmee voor Volvo-trucks tot het verleden”, besluit Henrik Wickman, Director Transport Solutions bij Volvo Trucks.


Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Charles Engelaar
Volvo Trucks
telefoon: 0345-688 410 of 06-51 42 71 51
e-mail: charles.engelaar@volvo.com

of


Cynthia van ‘t Hoff
Volvo Trucks Nederland
telefoon: 0345-688 427
e-mail: cynthia.van.t.hoff@volvo.com

Website www.volvotrucks.nl

Nieuws

Zilveren jubileum voor Harbers Trucks

Harbers Trucks viert een indrukwekkende mijlpaal: 25 jaar toewijding als Volvo Trucks dealer… Lees meer

Nieuw: de Volvo FM Low Entry

De elektrische Volvo FM Low Entry is ontwikkeld voor inzet in de stad. De truck heeft een… Lees meer

Nog sterkere motor voor Volvo FH16

Volvo Trucks introduceert een nieuwe motor voor de Volvo FH16. De 780 pk-versie is de sterkste… Lees meer