volvo-fm-6x2-koelewijn-bronbemalingen_01.jpg

Koelewijn Bronbemalingen kiest voor twee Volvo FM 6x2-bakwagens met kraan

Koelewijn Bronbemalingen BV, gevestigd in Bunschoten, is sinds kort eigenaar van twee nieuwe Volvo FM 460 6x2-bakwagens met HIAB laadkranen. De trucks werden geleverd door Harbers Trucks in Barneveld en zijn de eerste Volvo-trucks in het wagenpark van Koelewijn. Goede referenties en een passende offerte waren voor het bedrijf twee doorslaggevende redenen om deze stap te zetten. FBS-Service verzorgde de bak- en kraanopbouw.
Nieuws | 12-10-2017
Koelewijn Bronbemalingen BV, gevestigd in Bunschoten, is sinds kort eigenaar van twee nieuwe Volvo FM 460 6x2-bakwagens met HIAB laadkranen. De trucks werden geleverd door Harbers Trucks in Barneveld en zijn de eerste Volvo-trucks in het wagenpark van Koelewijn. Goede referenties en een passende offerte waren voor het bedrijf twee doorslaggevende redenen om deze stap te zetten. FBS-Service verzorgde de bak- en kraanopbouw. De Volvo FM-bakwagens worden door Koelewijn Bronbemalingen ingezet voor het laden en lossen van boorequipment, pompen, aggregaten en andere bemaling- en boorappendages. Aan de kraan kan een knijpbak gekoppeld worden om het zand, dat bij het boren uit de bodem wordt gehaald, uit de wateropvangbakken te scheppen. Directeur Jouke Koelewijn: “Van oudsher is bronbemaling onze core business. Bronboringen zijn daar als vanzelf uit voortgevloeid. Met name het boren en installeren van bodemenergiesystemen met warmtewisselaars heeft een vlucht genomen. Inmiddels zijn we een multifunctionele speler met een grote klantenkring door heel Nederland."

Diepladers met boorinstallaties

De Volvo FM-bakwagens hebben een 10-tons vooras en zijn voorzien van een elektro-hydraulisch gestuurde, liftbare sleepas. "Het is een goede, degelijke constructie", aldus Koelewijn. "Het motorvermogen van 460 pk is erop berekend om ook diepladers met boorinstallaties te kunnen trekken. Die installaties staan op rupsonderstellen en zijn zelfrijdend. Omdat de trucks zelf weinig bewegingen in het veld maken, ging bij de asconfiguratie de meeste aandacht uit naar een zo groot mogelijke efficiency bij het transport over de weg."

Onderhoudscontract

Omdat veel van de benodigdheden, zoals leidingen en filters, nog vaak handmatig op de laadbak worden geladen, is gekozen voor een zo laag mogelijk chassis. Ook het comfort en de ruimte in de cabine was een aandachtspunt bij de keuze voor de Volvo FM. Koelewijn: "De vormgeving, uitstraling en ook de goede berichten die we om ons heen hoorden, hebben ons in de richting van Volvo Trucks geleid. Prijstechnisch lagen de voertuigen goed in lijn met ons verwachtingspatroon, en ook de afstemming tussen de truckdealer Harbers Trucks en carrosseriebouwer FBS-Service is uitstekend verlopen. Met het onderhoudscontract dat we hebben afgesloten, worden we ook de komende tien jaar door Harbers Trucks ontzorgd. Dat we daar vertrouwen in hebben, blijkt wel uit het feit dat we meteen twee trucks hebben aangeschaft."
volvo-fm-6x2-koelewijn-bronbemalingen_03.jpg
volvo-fm-6x2-koelewijn-bronbemalingen_02.jpg
volvo-fm-6x2-koelewijn-bronbemalingen-04.jpg
Nieuws

Nieuw rapport - Hoge druk op de transportsector om over te schakelen op elektrisch vervoer

Volgens toonaangevende e-commerce- en productiebedrijven in Europa heeft het wegvervoer… Lees meer

Volvo Trucks begint in 2025 met testen van brandstofceltrucks door klanten

Het testen van brandstofcelelektrische trucks in commercieel… Lees meer

Volvo Trucks presenteert nieuwe volledig elektrische as voor groter actieradius

Volvo Trucks onthulde een volledig nieuwe, volledig elektrische achteras op de transportbeurs… Lees meer