Chauffeurs kiezen Volvo FH tot Truck van het Jaar 2014

De Volvo FH is door een panel van vrachtwagenchauffeurs uitgeroepen tot de Nederlandse ‘Truck van het Jaar 2014’. De verkiezing werd georganiseerd door Truckstar Magazine.
Nieuws | 27-11-2013

De Volvo FH is door een panel van vrachtwagenchauffeurs uitgeroepen tot de Nederlandse ‘Truck van het Jaar 2014’. De verkiezing werd georganiseerd door Truckstar Magazine.

“De Volvo wint, omdat hij als meest chauffeurvriendelijke truck uit de bus komt. Zo is het rijgedrag onovertroffen en is de beste werkplek gerealiseerd”, aldus het juryrapport.

Voor de verkiezing werden de nieuwste topmodellen voor de lange afstand van de zeven merken die op de Nederlandse markt actief zijn – DAF, Scania, Volvo, Mercedes, MAN, Renault en Iveco – onder de loep genomen. De wagens hadden motoren van 450 tot 500 pk en voldoen alle aan de nieuwe Euro 6-emissienormen.

Voor de verkiezing werd een testpanel samengesteld van 21 chauffeurs. Samen vormden zij een representatieve groep met chauffeurs van alle leeftijden, beide geslachten, praktische ervaring met meer dan één truckmerk en afkomstig uit verschillende branches van het wegtransport. Drie dagen lang hield het testpanel alle zeven vrachtwagens kritisch tegen het licht. Bij elke truck gaven de deelnemers punten voor verschillende aspecten van de wagens, uiteenlopend van gebruiksgemak tot comfort en van veiligheid tot materiaalgebruik. Hun punten vormden de solide basis van de einduitslag van de verkiezing.

Truckstar ‘Truck van het Jaar’

Als grootste chauffeursblad van Nederland heeft Truckstar in 2012 het initiatief tot de verkiezing van de ‘Truck van het Jaar – gekozen door chauffeurs’ genomen. Deze verkiezing was de tweede editie van dit jaarlijks terugkerende evenement. Het bijzondere is dat de trucks niet door journalisten, maar door vrachtwagenchauffeurs zelf worden beoordeeld. De mensen die dagelijks werken met en leven in de vrachtwagen, bepalen bij deze verkiezing wat de beste truck is. Vandaar de ondertitel ‘Gekozen door chauffeurs’.

“Een vrachtwagen kan nóg zo geavanceerd zijn, er fraai uitzien of goede verbruikscijfers tonen, als de chauffeur zich er niet lekker in voelt, zal hij of zij er nooit het maximale rendement uit halen”, stelt hoofdredacteur Arjen van Vliet.

Nieuws

Stichting Voedselbank Arnhem neemt nieuwe Master in gebruik

Vorige maand hebben we vanuit Duiven een Master CCab RWD 3,5t , omgebouwd tot BE – Combinatie… Lees meer

Volvo lanceert krachtige truck op Bio-LNG

De truck kan uitdagende transporttaken op lange afstand uitvoeren en tegelijkertijd de… Lees meer

Wereldprimeur: bijzondere Renault Trucks E-Tech D

Deze Renault Trucks E Tech D is ’s werelds eerste 100% elektrisch aangedreven rioolvoertuig… Lees meer